poniedziałek, 23 marca 2015

Inspiracje Wczesnoszkolne 2015 - Szkoła pierwsza klasa!

Od wielu miesięcy obserwowaliśmy wśród nauczycieli wczesnoszkolnych zwiększone zainteresowanie nowoczesnymi metodami nauczania w klasach I-III szkoły podstawowej. Skłoniło to nas do przygotowania nowego wydarzenia edukacyjnego. Poprzez konferencję "Inspiracje Wczesnoszkolne 2015 - Szkoła pierwsza klasa!" (Warszawa, 28.02-1.03.2015) chcieliśmy pokazać dobre praktyki edukacyjne w klasach I-III i zainspirować nauczycieli do nowego podejścia do zajęć. Udało nam się zorganizować wspaniałe wydarzenie edukacyjne.

Staraliśmy się tak przygotować Inspiracje Wczesnoszkolne, aby uwzględnić szerokie potrzeby nauczycieli i edukatorów zajmujących się wczesnym etapem kształcenia. Chcieliśmy w jak największym stopniu skupić się na codziennej praktyce edukacyjnej, a nie na teorii nauczania. Dzięki współpracy z nauczycielami z grupy Superbelfrzy RP – partnera merytorycznego konferencji, udało się zaprosić osoby, które są więcej niż doświadczonymi pedagogami – są poszukiwaczami edukacyjnych przygód i eksperymentów dydaktycznych, także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, czyli TIK.

Zwróciliśmy uwagę także na innowacje dydaktyczne i mądre wykorzystanie technologii edukacyjnych w szkołach. Jak wynika z doświadczeń wielu polskich nauczycieli – nowe metody prowadzenia zajęć (oparte bardziej na współpracy) i odpowiednie wykorzystanie technologii w nauczaniu wczesnoszkolnym – przyczyniają się nie tylko do ciekawszych i bardziej atrakcyjnych zajęć, ale – co bardziej istotne – do kształcenia kompetencji, które będą uczniom za chwilę potrzebne w życiu. Nie tylko tych cyfrowych, ale przede wszystkim społecznych (wszak dziś dzięki technologiom nawiązujemy coraz więcej relacji i kontaktów).

Miejsce: Biblioteka Narodowa w Warszawie.

Liczba uczestników: 305 osób.

Program konferencji: http://www.edunews.pl/inspiracje-wczesnoszkolne-2015/program-spk-2015




INSPIRACJE DLA NAUCZYCIELI - ZOBACZ:

Zadbajmy o wysoką jakość edukacji wczesnoszkolnej - prof. UW Małgorzata Żytko, Kierownik Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski

Gra w klasy" - czyli 10 pól aktywności dziecka w szkole - wykorzystanie modelu w pracy z I klasą - Greta Droździel-Papuga, Alicja Pacewicz, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Program Nauczyciel/ka I klasa

O potrzebie ruchu wśród dzieci - Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP

Technologie sprzymierzeńcem nauczyciela w klasach I-III - Lechosław Hojnacki, RODN "WOM" w Bielsku-Białej, eNauczanie.com, Superbelfrzy RP

Nasz Elementarz jest także interaktywny - darmowe narzędzie dla nauczycieli wczesnoszkolnych - Artur Dyro, Learnetic SA

Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 1) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

Bloguj z dziećmi, czyli wprowadzenie do społeczności internetu i kompetencji społecznych - Wiesława Kopf, Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Klasoteka.pl, Superbelfrzy RP

Współpraca szkół w podnoszeniu jakości edukacji - czyli program eTwinning - Ewa Raińska-Nowak, Krajowe Biuro Programu eTwinning, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 2) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

Rozwijające gry i zabawy edukacyjne - Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim & Superbelfrzy RP

Dzieci grają, dzieci tworzą gry edukacyjne - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile & Superbelfrzy RP

Logopedia, ortografia i koniecznie TIK - Anna Grzegory, Logofigle.pl & Superbelfrzy RP

O e-podręczniku dla edukacji wczesnoszkolnej - dr Marek Piotrowski, Ośrodek Rozwoju Edukacji

Eksperymenty w edukacji wczesnoszkolnej - dr Mirosław Dolata, Ośrodek Rozwoju Edukacji

Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 3) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

Refleksje na temat oceniania - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP

O ocenianiu wspierającym uczenie się - Lidia Drop i Ewa Nawrocka, współpracowniczki Centrum Edukacji Obywatelskiej

Ocenianie zachowania w klasie I-III - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP

Tabletowa klasa - modele pracy z tabletami - Jolanta Okuniewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie i Monika Walkowiak, Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP

Mikrokosmos na terenie szkoły - poznawanie przyrody z tabletem - Joanna Apanasewicz, "Mała szkoła" Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP

Apki - uniwersalny przerywnik dla nauczyciela - Jacek Ścibor, Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP

Czy warto dzieci uczyć kodowania / programowania - Iwona Brzózka-Złotnicka, Krzysztof Jaworski, Mistrzowie Kodowania, Superbelfrzy RP

Zamiast kserówki – czyli o tym, jak uczyć bawiąc (cz. 4) - prezentują redaktorki bloga Zamiast kserówki: Joanna Apanasewicz, Anna Grzegory, Sabina Piłat, Beata Skrzypiec z grupy Superbelfrzy RP

Wykorzystanie piktogramów w nauczaniu matematyki w klasach I-III - prof. UW dr hab. Małgorzata Żytko i dr Mirosław Dąbrowski z Uniwersytetu Warszawskiego, Beata Skrzypiec z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Piasku i z grupy Superbelfrzy RP

Klasowy teleturniej z wykorzystaniem Kahoot - Aleksandra Schoen-Kamińska, Zespół Szkół nr 3 w Pile & Superbelfrzy RP

Rodzic jako sprzymierzeniec nauczyciela wczesnoszkolnego - Karolina Żelazowska, edukacja domowa Warmia i Mazury, Superbelfrzy RP

Z trzeciej do czwartej klasy - wyzwania dla ucznia i nauczyciela - dyskusja moderowana przez Arkadiusza Walczaka z Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń


OPINIE UCZESTNIKÓW:

"Niemal każdy referat coś wnosił, coś pokazywał. Wyszedłem z niej wyposażony w szeroki wachlarz ciekawych adresów do aplikacji, stron, które z pewnością będę chciał wykorzystać w pracy z moją klasą. Dziesiątki pomysłów, koncepcji kłębi się w głowie - niektóre już skrystalizowane i tylko czekające na realizację, niektóre jeszcze wymagające obróbki. Ale właśnie tak powinno być - takie spotkania powinny inspirować i według mnie "Inspiracje" inspirowały fenomenalnie. I za to serdecznie dziękuję (...)"

"Ciągle jestem pod wrażeniem wszystkiego, o czym usłyszałam podczas konferencji i ciągle mi się chce uczyć lepiej i ciekawiej. I za to SERDECZNIE DZIĘKUJĘ. Próbuję wcielać nowe pomysły w życie, chociaż w mojej pracy nie jest to łatwe (...)"

"Inspiracje, to wydarzenie godne swojej nazwy. Odwołania do różnych stron, blogi superbelfrów to źródło pomysłów do dalszej, ciekawszej pracy z dziećmi. W Internecie czytałam różne zdania na temat "Mistrzów Kodowania", podczas konferencji mogłam przekonać się, że warto włączyć się do zabawy w programowanie. Miałam wątpliwości, czy powinno się wprowadzać tablety do pracy z tak małymi dziećmi. Fragmenty lekcji oraz pokazanie tabletu jako narzędzia z piórnika przekonało mnie, że warto spróbować takiej metody pracy."

"Uczestniczyłam w bardzo wielu szkoleniach, zarówno dla nauczycieli z przedmiotów ogólnokształcących, jak i dla muzyków. Jednak na takiej konferencji byłam po raz pierwszy. Muszę przyznać, że wywarła ona na mnie ogromne wrażenie. Fajnie jest posłuchać i popatrzeć na ludzi, którzy pracują z pasją i jeszcze się nią dzielą z innymi, a wręcz nią zarażają! Zobaczyłam ciekawe metody aktywizujące, już niektóre z nich zastosowałam na swoich lekcjach(...)"

"Jestem zadowolona i nie żałuję, że poświęciłam dwa dni. Interesują mnie  "nowinki", a szczególnie zastosowanie TIK w edukacji wczesnoszkolnej. Bardzo cenię sobie wszelkie okazje do konfrontacji swojej pracy z tym, jak pracują inni nauczyciele, a ta konferencja dała mi taka możliwość. Ważne jest dla mnie potwierdzenie, że nie wpadłam w rutynę i jestem "na czasie" (...)"

"Inspiracje wczesnoszkolne były tak inspirujące, że nie było kiedy iść do toalety!"


ZDJĘCIA Z KONFERENCJI:




O KONFERENCJI NAPISALI:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz